Cabaret

Hej, i veckan har jag sett Cabaret på Stockholms Stadsteater. En vän till mig hade sett den tidigare och skrivit om det men hennes tillåtelse lägger jag upp det här för det var precis så jag kände.



"Det fanns en kabaret och det fanns en konferencier och det fanns en stad som hette Berlin i ett land som hette Tyskland. Världen höll på att gå under och jag dansade med Sally Bowles. Vi sov båda djupt..."
ur Cabaret

Jag såg Cabaret på Stockhols stadsteater i fredags och den var otroligt bra!! Scenen precis innan pausen gav mig gåshud och jag ville bara springa därifrån eftersom allt känndes så farligt, så skrämmande. Men Albin Flinkas röst höll mig fastnaglad. Han, likson de andra hade otroliga röster men det var Flinkas, Lindy Larsson, Johannes Bah Kuhnke, Siw Malmkvist och Rikard Wolff (insåg just att jag precis räknat upp nästan alla som hade något större roller...)gjorde verkligen intryck.

Men som med allt i vår världshistoria visste man att den inte skulle sluta lyckligt, jag menar hur skulle den kunna göra det? Kanske är det bara för oss dödliga att dansa med...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0