Prima Ballerina

Jag önskar att jag kunde dansa. Showjazz eller balett. Eller något. Jag är hopplös. Kan inte ens röra mig i takt till musik som många skulle påstå är omöjlig att inte röra sig i takt till. Jag menar jag är tjejen som lyckades headbanga i otakt.

Jag år hoppas att de som ser mig när jag gör försök till att dansar ser det som lite söt tafatthet istället för att jag bara är klumpig och osmidig. Tänk om någon tycket att det var bedårande. Man kan ju drömma...

Den dans jag helst skulle kunna dansa är balett. Har ofta funderat på att börja någon grundkurs för unga vuxna.

Jag var i västra delarna av Afrika förra sommaren (2008) och i en av byarna där jag tillbringade en dag dansades det. Det var ganska kul och det gick inte uruselt. Eller de skrattade lite åt mig men de menade väl. Där fanns inga speciella steg som man behövde kunna utan det var bara kasta sig in i det nästan som om man försökte göra bort sig med flit liksom.

Annat är det med balett. Men det är vackert. Jag älskar att titta på det. Var på en föreställning på Operan här i Stockholm "Gustav III" tror jag den hette. Boy, så vackert. Jag vill också!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0