Förkyld & Träning

Idag har jag blivit förkyld. Eller jag blev nog det tidigare men har inte känt mig sjuk innan. Men jag borde kanske ha anat något efter som jag sovit stora delar av helgen. Trots det tränade jag idag. Som så många stockholmare har jag ett gymkort på eriksdals bad & gym. Jag förstår inte det var världigt dyrt och köpa det, de som äger eriksdals badet måste tjäna seriösa summer med pengar. Jag var där efter skolan, ganska tidit på eftermiddagen men när jag skulle gå där ifrån stod folk i kö till löpbanden. Hjälp liksom, vadå? Nää, vi stockholmare lider inte av besatthet gentemot träning. Jag undan tar verkligen inte mig från detta exempel eftersom jag, vilket jag är i vanliga fall också, var så otroligt kortsynt att jag trots att jag mått dåligt någon timme tidigare trodde att jag inte var så sjuk och säkert skulle klara av att träna.

Men jag måste försvara mig, för mig är träningen nyhetens behag. Jag köpte gymkortet i förra veckan och har innan det vara ridigt som träning. Men nu har jag slutat med det och har ett tag undrat vad grejen med gym är. Jag är inte säker på att jag vet det än men det kanske ger med sig.

Nu ska jag hoppa i säng och hoppas att förkylnigen ger med sig och tacka för att jag har sovmorgon imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0